Reklamowy fail PokerStars

Brytyjska Agencja ds. Standardów Reklamy (ASA) orzekła, że ​​reklama telewizyjna wprowadzona przez PokerStars była „społecznie nieodpowiedzialna” i naruszała wszelkie wytyczne. W dniu 26 października ich reklama głosiła, w jaki sposób gracze mogą „blefować” na drodze do zwycięstwa w konkursach pokera online.

ASA otrzymała pojedynczą skargę przeciwko reklamie, kwestionując, czy reklama „wykorzystała niedoświadczonych graczy w pokera, sugerując, że mogą łatwo osiągnąć sukces i wygrać dużą wygraną”.

W reklamie pojawił się gracz, który wszedł all-in na blef, ryzykując wszystkie swoje żetony w nadziei, że inni gracze spasują.

ASA rozpatrzyła skargę i orzekła, że ​​widzowie zinterpretowaliby to w ten sposób, że mogliby osiągnąć dużą wygraną, dokonując wielkiego „all in” blefu opartego wyłącznie na doświadczeniu blefowania w prawdziwym życiu.

W swoim orzeczeniu ASA stwierdziło: „Reklama pokazała tylko, że gracz może blefować w prawdziwym życiu, niezwiązanym z pokerem. I nie sugerowała ona, że miała jakiekolwiek inne doświadczenie związane z grą. Uważaliśmy, że reklama zasugerowała, że gracze mogą osiągnąć sukces w pokerze bez żadnego wcześniejszego doświadczenia z grą.”

„To dlatego przedstawiała zachowania hazardowe, które były społecznie nieodpowiedzialne.

„Podczas gdy przyznawaliśmy, że duże, lub wszystkie „blefy” były częścią gry, uważaliśmy, że przesłanie, że blefowanie powinno być podejmowane bez doświadczenia w graniu w pokera lub jakiekolwiek zrozumienie strategii pokera, przedstawiało zachowania hazardowe w kontekście lekkomyślności i w sposób, który może prowadzić do szkód finansowych.”

W rezultacie ASA stwierdziła, że ​​ogłoszenie nie może pojawić się ponownie w swojej obecnej formie i ostrzegł PokerStars, że w przyszłości ich reklamy muszą być odpowiedzialne.