Casumo ocenzurowany przez ASA

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy ukarał Casumo za reklamę swoich usług w Google pod hasłem: „jak zrezygnować z wszelkiego hazardu”.

ASA dowiedziała się o tym po tym, jak gracz wprowadził wyszukiwane hasło w maju w Google. Spotkał się z reklamą Casumo, która reklamowała oferty bonusowe, i uznał, że reklama jest nieodpowiedzialna, ponieważ była skierowana do graczy, którzy chcą oddzielić się od ofert lub usług hazardowych. Casumo mówi, że nie wzięli pod uwagę wyłącznie tego hasła, a raczej myśleli w całości o rezygnacji z subskrypcji, ponieważ byli przyzwyczajeni do rezygnacji z ofert marketingowych jako całości.

Operator odpowiedział, usunął słowo z listy docelowej, ale to nie wystarczyło, aby uniknąć krytyki ze strony ASA. Regulator reklamowy mówi, że termin ten jest używany do zwalczania uzależnienia od hazardu, a przepisy obowiązujące w Wielkiej Brytanii wymagają od operatora unikania używania tego terminu do reklamowania.

To nie pierwszy raz, gdy Casumo doczekał się problemów z ASA, ponieważ partner kasyna reklamował także, że pewien mężczyzna zapłacił rachunki za leczenie raka swojej żony za pomocą pieniędzy, które wygrał na automacie. UKGC nałożyło również karę pieniężną na Casumo w wysokości 5,85 miliona funtów za brak ochrony konsumentów, a także za niedopełnianie obowiązków związanych z praniem brudnych pieniędzy zgodnie z wymogami prawa.